Tersenyumlah kepada siapa saja nescaya anda akan mendapat cinta kasih mereka. Haluskan tutur kata anda nescaya mereka akan menyintaimu. Dan rendahkan hati kepada mereka, nescaya mereka akan menghormati anda.

Sifat Manusia

Aku baru lepas baca blog kawan aku..aku tak paham kenapa ada manusia dalam dunia ni yang sentiasa iri hati atau sentiasa tak berpuas hati dengan apa yang orang lain ada atau miliki..kita sepatutnya bersyukur kerana orang itu memiliki mungkin lebih daripada kita..bukannya kita perlu berdengki antara satu sama lain..sepatutnya kita sokong..macam mana la nak maju kalu semua manusia dalam dunia ni masih lagi berfikiran kolot...jgn nak soksek-soksek bila orang tu dah berjaya, kena ingat mereka berjaya kerana mereka berusaha...

Sifat dengki, cemburu, iri hati, busuk ati ni mmg sentiasa ada dalam diri manusia..macam mana la kita nk buangkan semua sifat-sifat keji ni kan???tapi kalau tak ada orang-orang bersifat macam ni kosong lak neraka nanti...hahahaha..apa pun cuba kita tengok diri kita dahulu..siapa kita sebenarnya..renung-renungkan & selamat beramal....:)



-dZaNiE-

2 ulasan: