Tersenyumlah kepada siapa saja nescaya anda akan mendapat cinta kasih mereka. Haluskan tutur kata anda nescaya mereka akan menyintaimu. Dan rendahkan hati kepada mereka, nescaya mereka akan menghormati anda.

Semperna Hari Ibu

Mr. DZ klu bab masak memang dia adalah yang terbaik..cuma perasaan malas yang menyebabkan dia jarang ke dapur. nak suh dia masak apa @ cuba masak sesuatu menu baru bagi la kat dia..aku memang puji la kehebatan dia..(puji ada makna sbnrnya ni)

Sabtu lepas aku balik ke Klang umah kakak ipo aku, sebelum pegi tu beria Mr. DZ ajak aku singgah pasar dulu, ingatkan dia nak beli lauk untuk aku masak kat umah kakaknya, rupanya beli bahan-bahan untuk memasak Char Kuewtiau...macam tak percaya jer Char Kuewtiau dia tu akan menjadi, rupanya?????klu tak takkan la anak-anak sedara dia boleh makan dua pinggan sorang...kredit to Mr. DZ, abang memang hebat...

tgk betapa hitamnya kuali



air tangan Mr. DZ yg menyedapkan rasa masakan



inilah kicap yang digunakan (beli kat pasar presint 8)



anak-anak sedara sedang menjamu selera



kuewtiau kerang danish



budak yang makan dua pinggan..(baru tau acu korang pandai masak yer)

Pasni kalu bukak kedai mau laku, tp nak kaya tu idak la sebab rencahnya mengikut hawa nafsu...(banyak rencah dari kuewtiau)..kalau ada sesiapa yang nak rasa meh la datang umah aku, tp kena bagitau awai-awai supaya senang nak cari barang...jangan main terjah udah la kang mau minum air kosong jer...

to Mr. DZ tqvm sayang...


-dZaNiE-







Tiada ulasan:

Catat Ulasan