Tersenyumlah kepada siapa saja nescaya anda akan mendapat cinta kasih mereka. Haluskan tutur kata anda nescaya mereka akan menyintaimu. Dan rendahkan hati kepada mereka, nescaya mereka akan menghormati anda.

Berkawan Biar Beribu Bercinta Biar Satu

boleh tak kali ni aku nak maki hamuk kat sini...geram, benci, meluat, menyampah semua ada...kadang-kadang susah nak paham dengan sikap + cara manusia ni..ada kawan salah, tak ada kawan salah..bak kata pepatah berkawan biar seribu bercinta biar satu..aku ni suka berkawan dengan orang dan dalam masa yang sama klu orang tu agak serasi ngan kepala hotak aku secara tak langsung dia boleh jadi orang yang paling rapat ngan aku..tambah-tambah kat pejabat, dah tentu kita ada ramai kawan, aku akui yang aku juga ada ramai kawan kat pejabat laki ke perempuan ke tua ke muda ke semua aku anggap kawan.. tp tak sangka ada orang tak senang bila aku ada ramai kawan..


aku tak paham apa perasaan dia sampai dia blh ada rasa iri hati bila aku berbaik dengan orang lain. bukannya aku baik dengan orang lain dia aku benci, plz la....tak semestinya aku kawan dengan ko hanya ko sorang jer kawan aku dunia akhirat..dan tak ada perjanjian pun klu aku berkawan dengan ko aku tak leh kawan dengan orang lain..suami aku sendiri pun tak pernah halang aku nak berkawan dengan sape-sape..bukannya klu aku berkawan dengan lelaki mesti ada perasaan cinta dlm hati aku utk laki tu..aku tahu hukum hakam agama la, jangan ingat aku jahil macam ko sanggup lukakan ati insan tersayang dek kerana insan ke-3..


buat ko insan keji, tolong jangan bagi aku meluat atau menyampah tahap gila babi kat ko..kang 7 keturunan ko aku benci baru tau..aku ada hak nak berkawan dengan sesiapa saja..ko nak wat apa pun suka hati ko janji jangan ganggu idup aku...ini peringatan buat ko....



-dZaNiE-


Tiada ulasan:

Catat Ulasan