Tersenyumlah kepada siapa saja nescaya anda akan mendapat cinta kasih mereka. Haluskan tutur kata anda nescaya mereka akan menyintaimu. Dan rendahkan hati kepada mereka, nescaya mereka akan menghormati anda.

Hipokrit


Aku paling tak suka orang hidup dalam kepura-puraan...kalau ko rasa ko tak suka ko jangan la nak menipu diri sendiri..buat sakit jiwa ko jer..klu tak suka buat cara tak suka..ni depan lain belakang lain..apa yang ko dapat kalu ko hidup dalam kepura-puraan???Pelik tul aku dengan sikap manusia yang macam ni...macam aku senang, klu aku kata aku tak suka seseorang tu jangan harap la aku nak duk terhegeh-hegeh buat baik dengan dia...buang masa aku jer....
be ur self la...


Kadang-kadang manusia ni dalam benci-benci, tak suka tak suka masih ada lagi perasaan kasihan tu yang mereka jadi hipokrit...untuk apa nak hipokrit??mungkin dia tak suka tapi dalam masa yang sama dia nak ambil kesempatan dengan apa yang orang tu ada...bagi aku orang yang hidup dalam kepura-puraan ini adalah orang yang paling bodoh tahap gaban...menipu diri sendiri dan menyeksa diri sendiri jer. Hipokrit jugak merupakan sifat munafik dan zalim berdosa, masyallah...

Jika kita memilih utk jadi diri sendiri, be proud of urself. No one knows better about u but urself. Kalau ada yg jelik menerimanya, pedulikan mereka. Jika kita memilih utk berterus-terang dari berdiam diri, the better way is think the best way to approach it. Jangan ikut nafsu dan sedap mulut, namun andai gunung berapi tetibe je meletup, itu silap sendiri kerana memendam terlalu lama.


Dah kalu korang nyampah nak baca entry ni baik blah...jangan gatai-gatai nak sibuk baca entry ni...ni dah kita hipokrit gak ni kalau korang masih membaca....



-dZaNiE-






Tiada ulasan:

Catat Ulasan