Tersenyumlah kepada siapa saja nescaya anda akan mendapat cinta kasih mereka. Haluskan tutur kata anda nescaya mereka akan menyintaimu. Dan rendahkan hati kepada mereka, nescaya mereka akan menghormati anda.

Gigi

Masa zaman aku kecik-kecik dulu klu nurse datang sekolah check gigi aku lah orang yang paling tak takut, sebab gigi aku tak ada masalah langsung...cuma masa aku darjah 5 ada sebatang gigi aku ni rosak jadi bila ke klinik gigi doktor kata kena tampal...bab tampal menampal ni yang aku lemah...aku bukan nya takut cuma aku ngilu bila mesin tu berbunyi jantung aku mula kencang... aduh.....ni yang paling aku tak suka...sejak dari pertama kali aku kena tampal gigi aku mula menjaga gigi aku dengan sebaik mungkin...



Perkara yang kedua aku takut adalah cabut gigi di klinik...aku rela gigi tu patah sendiri daripada doktor yang cabut..sakit siot....dapat aku rasakan kesakitannya dengan darah yang keluar...mak oi mau pengsan aku...kelmarin gigi susu Danish patah..(pertukaran gigi sebab dah 6 tahun) gigi kekal dah keluar jadi gigi susu tu goyang, si Danish ni punya la berani dia goyang-goyangkan gigi tu sampai la tercabut...pengsan aku tengok darah...si Danish cool jer aku lak yang lebih-lebih panic...yang kelakarnyer dia nak simpan gigi susu dia tu sampai dia beso...tah nak wat apa aku pun tak tahu....harap-harap lepas ni anak-anak aku tak ada la masalah gigi....aku takut/ngeri siot.........


-dZaNiE-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan