Tersenyumlah kepada siapa saja nescaya anda akan mendapat cinta kasih mereka. Haluskan tutur kata anda nescaya mereka akan menyintaimu. Dan rendahkan hati kepada mereka, nescaya mereka akan menghormati anda.

so so so so sad.................:(

I'm so sad today......:(

Pagi tadi tetiba jer aku teringat kat mak/ayah aku...hati aku rasa mcm tak sedap....tapi malas nak fikir mungkin perasaan rindu pada mereka...di sebabkan aku mc semalam maka bertimbun la keja kat opis...nak tel mereka pun tertiba jer hilang daripada ingatan aku...

Ayu tel aku pagi tadi tanya kat aku mak tak sihat ker???aku kata ya sebab ari rabu aku tel mak kata dia sakit kepala tak leh bangun....aku jangkakan yang mak masih demam lagi...sekali lagi aku masih tidak dapat untuk menelefon mak....dah dekat tengah hari aku cari jugak peluang untuk telefon mak...aku ngan mak cakap mcm biasa..tapi naluri seorang anak, aku dapat rasakan ada satu kelainan pada mak/ayah aku...

Bila aku tanyakan khabar mereka mak hanya bagi tahu yang ayah tak sihat...tiba-tiba aku teringat nak tanya apa keputusan doktor tentang rawatan ayah yang aku bawa satu hari dulu...aku tahu mak berat nak bagitahu tapi aku cuba mendesak sebab aku tahu mak ada sebunyikan sesuatu...dan akhirnya mak bgtahu yang sakit sebenarnya disebabkan TIBI.....Ya Allah Tuhan saja yang tahu perasaan aku pada masa itu...aku tahu ayah dah tentu tak boleh menerima kenyataan disebabkan selama ini ayah adalah seorang Inspektor Kesihatan yang mana terlalu banyak ceramah berkenaan TIBI, HIV, H1N1 yang dia dah bagi..tapi apakan daya ini adalah ujian daripada Tuhan...apa pun aku redho dan tak akan henti berdoa semoga kedua ibu bapaku sentiasa sihat dan berada dibawah lindunganNYa...

Ya Allah kau berikanlah aku kekuatan, sembuhkanlah penyakit ayahku, peliharalah kesihatan kedua ibu bapa ku ya Allah...




-dZaNiE-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan