Tersenyumlah kepada siapa saja nescaya anda akan mendapat cinta kasih mereka. Haluskan tutur kata anda nescaya mereka akan menyintaimu. Dan rendahkan hati kepada mereka, nescaya mereka akan menghormati anda.

Urut

Awal bulan Feb ari tu aku telefon la sorg kakak tu datang umah aku utk mengurut...sebab badan aku sakit-sakit jer..MR. DZ kata masuk angin kot..aku pun bersangkaan macam tu..bila kakak tu datang jer umah aku dan dia tegok aku dia tanya "kenapa mata ko merah Yanie???" aku pun dengan konfidennyer jawap "resedung saya kuat kak"...tiba-tiba akak tu mengelengkan kepala dia...aku betoi-betoi cuak..dengan bersemangat aku tanya kenapa dengan saya??kak tu kata ada benda kat aku...setahu aku benda yang menumpang dgn aku tu aku dh buang dgn anak murid Dato' Harun Din, rupanya benda tu masih ada lagi dan di samping itu aku jiga terkena *an*au....masyallah...Tuhan saja yang tahu perasaan aku masa tu...memang kakak tu tak boleh nak urut aku cuma dia try utk kuarkan apa yang ada dalam badan aku...aku pun nampak la apa yang kuar pada celah-celah kulit aku...

perasaan ragu-ragu pada dia amat kuat sehingga aku buat keputusan untuk pergi ke Darul Syifa...setiba di sana aku buat rawatan "tepuk" dan ternya betul apa yang kakak tu cakap..ya Allah beratnya ujian yang ko berikan padaku...sehingga ke hari ini aku masih lagi menerima rawatan di Darul Syifa seminggu dua kali..semoga semunya akan berakhir dengan perkara yang baik-baik hendaknya...

bila aku pikir-pikir apa yang berlaku pada aku ni banyak sangat hikmahya...ianya membuatkan aku lebih dekat denganNYA...dan aku yakin ada hikmah di sebalik kejadian ini...



kertas minyak di klipkan dengan sepit rambut


cara tepuk untuk kuarkan bisa-bisa


bahan-bahan @ biasa yang keluar


setiap minggu rawatan ini la yang aku buat di Darul Syifa...




-dZaNiE-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan