Tersenyumlah kepada siapa saja nescaya anda akan mendapat cinta kasih mereka. Haluskan tutur kata anda nescaya mereka akan menyintaimu. Dan rendahkan hati kepada mereka, nescaya mereka akan menghormati anda.

Kek Ais Krim

Hahahahaha selsema sudah baik....mode up date blog sudah mari....:)


Kata-kata Mr.Dz masa kami bercinta dulu tak pernah aku lupa...Dia kata dia cari isteri bukan yang pandai masak tapi yang rajin masak....sebab kalau pandai masak pun tapi kalau malas tak guna satu sen pun...klu tak pandai masak kita boleh belajar sampai pandai....Mr.Dz ni seorang yang suka makan,suka JJCM dan suka mencuba masakan-masakan baru...tapi dia jarang sekali nak mencubanya sendiri...Ahad lepas tah apa mimpi dia duk teringin nak makan kek ais krim....sepantas kilat aku kata "jom pg secret recipe"...dia mula membebel..."apa guna saya beli oven kat awak kalau awak jarang guna????kang jadi mcm oven lama rosak cam gtu jer...aku dengan rasa bersalah hanya mampu tundukkan muka ke lantai....hahahahahaha....Jadi aku pun buat keputusan untuk buat sendiri kek ais krim yang Mr.Dz idam-idamkan tu...1st time buat siot.....mmg sungguh hodoh kek aku tu...tapi rasa ermmm sedap...:)
Bakar kek dlm loyang bulat ( nak 2 keping kek berbentuk bulat)
Bakar kek dalam loyang petak

susun kek di sekeliling loyang

masukkan ais krim di tengah-tengah kek


kek yang sudah di topping


inilah hasilnya...

kesilapan di sini, kek aku terlalu tebal....sowi yer 1st time buat....lalalalalalala...:)

-dZaNiE-

1 ulasan:

  1. errmm... sodapp nyo resipi den ni ................

    BalasPadam