Tersenyumlah kepada siapa saja nescaya anda akan mendapat cinta kasih mereka. Haluskan tutur kata anda nescaya mereka akan menyintaimu. Dan rendahkan hati kepada mereka, nescaya mereka akan menghormati anda.

Diet & Workout

Umur nak masuk 28 tahun...terasa tul dah tua..tapi alhamdulillah dalam usia sebegini aku telah mempunyai segalanya,syukur...bila umur dh nak mencecah 30 ni mula la aku risau, risau penyakit-penyakit seperti darah tinggi, kencing manis,jantung dll....so aku dh start untuk kontrol makan supaya dapat mengelak penyakit-penyakit ini disamping dapat la aku nk kuruskan badan...cerita pasai nak kuruskan badan ni dah bertahun-tahun aku berazam, tapi semuanya hampeh diet separuh jalan...dan kali ni aku betul-betul berazam tambah lak dapat sokongan padu daripada Mr. Dz..:)

Start 30 Mac lalu aku dh mula berjinakkan diri dengan GIM...aku dah tetap kan seminggu sekurang-kurangnya 3 kali aku akan ke GIM..bagi aku memadai la 3 kali seminggu sebab kalu hari-hari aku pg GIM mau tonggang terbalik umah aku...mana lagi nak basuh kain, kemas umah, masak dalam ertikata lain nak menguruskan rumahtangga la...tp terus terang aku katakan aku sekarang ni dah mula ketagih ke GIM untuk mengeluarkan peluh...bila time aku tak pg GIM tu rasa lain macam jer...aku harap dengan sokongan padu yang Mr. DZ bagi pada aku ni aku dapatlah menurunkan berat badan aku...tak banyak pun nak turunkan cuma 5 kg jer...yang lain tu adalah untuk kesihatan aku..

So sekarang ni segala pemakanan aku pun aku dh mula jaga...aku akan pastikan sehari aku akan minum sekurang-kurangnya 2.2 liter air kosong..dan lauk pauk pun aku dah mula catu...dah seminggu aku start buat benda alah ni dan aku dapat rasakan sedikit perubahan...moga-moga bila dah sebulan bertambah banyak la perubahan aku...insyallah...dan segala pantang larang harap-harap aku tak langgar..antara pantang larangnya:-
1) minum air ais
2) minum air gas
3) makan nasi
4) makan malam

Semoga impian aku akan menjadi kenyataan....chaiyok,chaiyok.....




-dZaNiE-


Tiada ulasan:

Catat Ulasan