Tersenyumlah kepada siapa saja nescaya anda akan mendapat cinta kasih mereka. Haluskan tutur kata anda nescaya mereka akan menyintaimu. Dan rendahkan hati kepada mereka, nescaya mereka akan menghormati anda.

di malam yang hening

Di suatu malam aku duk asyik berbaring-baring di atas katil sambil membaca buku...tiba-tiba di hadif duk melompat-lompat atas katil..aku pun ckp :-

Aku : adik, jgn lompat-lompat nanti jatuh atas ibu..

Hadif : bu, baby ker? (sambil memegang perut aku) - bahasa dia la

Aku : tak ada la mana ada baby dlm perut ibu..

Danish : ibu beranak la banyak-banyak nish nak ramai adik...

Aku : his, korang berdua pun ibu tak larat nk kontrol...

aku tak sangka kenyataan aku tu boleh membuat danish terasa hati...

danish : tak pe la ibu buang la nish... (sambil berjalan keluar dari bilik-merajuk)

aku pun buat tak tau la ingat dia main-main...tiba-tiba dengar dia cakap sambil menangis, tak pe la klu ibu tak nak jadi anak nish..nish nak merajuk...

Aku : @#$%#@$ bila masa lak aku jadi anak dia???? OMG anakku...



-dZaNiE-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan