Tersenyumlah kepada siapa saja nescaya anda akan mendapat cinta kasih mereka. Haluskan tutur kata anda nescaya mereka akan menyintaimu. Dan rendahkan hati kepada mereka, nescaya mereka akan menghormati anda.

sub...sub...sedih...

Baru terima surat dari KJ Property Management Sdn Bhd syarikat hampeh....banyaknye bil yang tertunggak...sub...sub..dah la bonus dapat RM250 jer nak cover tunggakkan tu pun tak lepas...dah la nak raya..sungguh tak nikmat tul raya tahun ni..yang nikmatnya sebab tahun ni raya kat umah mak aku...masa ni la rasa nak nyanyi lagu P.Ramlee kat dalam citer 3 Abdul tu..(tolong kami bantu kami nak bayo bil tertunggak). nak tak nak Khamis ni nak pegi gak bayo bio la tak de duit pun raya ni janji utang tak ada...

Ingatkan beli umah ni senang...klu tak ada duit yang banyak jangan mimpi la korang nak beli..kejap-kejap orang ni tel mintak duit ingat aku bank ke...kejap-kejap lawyer lak nak duit...interest la, nak guna utk itu la ini la...pening kepala otak aku memikirkan...bila pikir-pikir rasa menyesal lak tapi beli umah sebenarnya bukan rugi pun dari aku membazir beli benda alah lain...Tapi on the positive side...aku dah ada rumah sendiri kan...sooo..ni sume kira mcm dugaan lah...hadapi jerlah...bersyukur dgn apa yang ada...walaupun umah tu kecik bila orang tanya dah beli umah ke belum??mesti laju jer aku jawab dahhhhhhhhhhhhh.....aku bersyukur diusia semuda aku sekarang ni aku dah ada suami,anak-anak, pekerjaan, kereta dan umah serta kesihatan yang dikurniakan olehNya...Syukur..

Bila pikir balik pasal umah ni aku tak tau apa la badinyer umah yang aku beli ni???dari mula beli,orang sewa dan sampai sekarang ada jer masalah...ya Allah berikanlah aku kekuatan untuk menempuhi semua ini...ni la gambo umah yang aku citerkan tu..
dZaNiE

Tiada ulasan:

Catat Ulasan