Tersenyumlah kepada siapa saja nescaya anda akan mendapat cinta kasih mereka. Haluskan tutur kata anda nescaya mereka akan menyintaimu. Dan rendahkan hati kepada mereka, nescaya mereka akan menghormati anda.

Back

Welcome back to all...How's u all punya raya? Tahun ni raya sama mcm yang lepas-lepas..agaknya dah tua-tua ni tak rasa seseronok masa zaman bebudak dulu...boleh kumpul duit raya.. 1st raya kat kampung aku..macam biasa selepas solat raya mesti ada sesi bersalaman, bermaafan dan upacara memberi duit raya..selesai saja sesi tu kami terus balik ke rumah opah sebelah ayah...masa ni la nak jumpe sedara mara yang jarang-jarang dapat jumpe..
   

lepas tu aku satu family bergerak ke Ipoh untuk jumpe family sebelah mak pulak...petang balik rumah balik siap-siap nak ke rumah opah balik untuk makan malam...penat gle siot...sok nak balik umah mertua lak..pagi-pagi kakak ipar aku dah telefon ajak balik kampung sebelah mertua aku...kelam kabut aku dibuatnyer sebab bebudak tak bangun lagi masa tu...sampai jer umah mertua tak sempat masuk sebab semua orang dah tunggu kat luar...aku ngan Mr.Hubby bukan tak nak beraya banyak-banyak umah...kami susah ati sebab barang-barang untuk buat BBQ malam tu tak beli lagi...ada gak abis daging/ayam/ikan kat tesco tu nanti...sempat gak la kami lari ke tesco untuk cari barang-barang tu...Akhirnya berjaya gak sesi BBQ malam tu...TQ Farid sebab tolong satu-satunyer cucu mertua aku yang menjadi seorang chef..
korang layan jer la gambo-gambo yang ada ni yer...















Tiada ulasan:

Catat Ulasan