Tersenyumlah kepada siapa saja nescaya anda akan mendapat cinta kasih mereka. Haluskan tutur kata anda nescaya mereka akan menyintaimu. Dan rendahkan hati kepada mereka, nescaya mereka akan menghormati anda.

Daging Gulung resepi Mr.Dz

Bak-bak bakar membakar ni memang Mr.Dz paling suka. Mr. Dz ni sebenarnya pandai masak cuma ada penyakit malas jer, tp klu suruh dia membakar penyakit malas tu mmg tak de...resepi baru yang dia cuba baru-baru ni Daging Gulung...aku sendiri tak tau apa bahan-bahan yang dia guna, tau-tau dia dah siap perap daging tu..ada la 2-3 orang kawan-kawan dalam FB mintak resepi daging tu aku sumpah tak tahu...last-last aku terpaksa mintak Mr. Dz suh taip resepi tu..katanya resepi tu adalah rahsia keluarga...tapi kalu ada kengkawan yang nak aku tak kedekut insyallah aku akan bagi....jom layan gambo daging gulung tu.......

daging yang diletak inti a.k.a isi ayam

bawang-bawang dan daun rosemary (untuk penyedap rasa)

telur rebus di susun dan cheese di parut

daging di gulung dengan butcher string

daging yang sudah di bakar dan hasilnya........

*

*

*

*

*

*

*

*

taaaddaaaaaaa


rupa jer buruk tapi rasanya errrmmmmm sedap gle....cam nak suh Mr. Dz wat jer.....



-dZaNiE-

4 ulasan:

  1. Adoi kak.. dah lah pose.. tengok daging gulung ni, terliur pulak.. well, pandainya abang masak.. gud, gud.. nak cari laki yang pandai masak jugak.. kehkehkeh

    BalasPadam
  2. erk, daun rosemary nak cari kat mana kak? hehehe

    BalasPadam
  3. daging gulung tu mmg sedap...

    daun rosemary tu cr kat cold storage, idak pun kat umah i, i ada tanam dlm pasu kecik...

    BalasPadam
  4. Assalammualaikum..sis dan mr dz blh share resepi daging gulung kat saya?ni no wassps sya 0182423893(mama ain)anak2 saya suruh saya buat..sumpah saya tak reti buat..tapi da meronta2 nak suruh saya buat..ank2 sy kecik lg tp da faham bab merasa ni abg 8t kakak 4t baby xyh kecik lg 5bulan...saya harap mr dz sudi share kat saya terima kasih jasa baik kalian saya hargai

    BalasPadam