Tersenyumlah kepada siapa saja nescaya anda akan mendapat cinta kasih mereka. Haluskan tutur kata anda nescaya mereka akan menyintaimu. Dan rendahkan hati kepada mereka, nescaya mereka akan menghormati anda.

Kemalasan

Ya Allah...kenapa la dengan aku sejak kebelakangan ni...malas ya rabbi...kek dah dekat 3 minggu aku tak buat...aku fikir aku terlalu penat sebab banyak benda nak pikir,banyak benda nak buat sejak Danish darjah satu ni...terkejar sana terkejar sini lama-lama leh sakit jantung aku dibuatnya...Menjadi seorang isteri/ibu yang berkerjaya ni mmg memenatkan...mana nak fikir kerja di pejabat, kerja di rumah, perhatian untuk anak-anak, perhatian untuk suami (walaupun dah tua masih perlukan perhatian)...macam mana pun kena redho..bak kata Mr.DZ kita yang memilih jalan hidup kita macam mana pun jangan nak mengungkit...tul jugak...jadi aku memilih untuk redho sahaja walaupun ada kalanya terasa tak adil dalam kehidupan ini...

nak tak nak kek ni aku kena buat jugak untuk dihantar ke kedai minggu depan. Ramai orang dah merungut sori yer para pembeli....


kek ni minggu depan ada orang tempah,minggu satu lagi pun ada orang tempah gak...come on yani klu nak tambah pendapatan bulanan ko mesti rajin,jangan malas-malas...sentiasa jadikan DIA itu sebagai idola ko...hahahahahaha kata-kata semangat untuk diri sendiri....


-dZaNiE-

2 ulasan: