Tersenyumlah kepada siapa saja nescaya anda akan mendapat cinta kasih mereka. Haluskan tutur kata anda nescaya mereka akan menyintaimu. Dan rendahkan hati kepada mereka, nescaya mereka akan menghormati anda.

Masalah Beso



Masalah ni tak pernah lari dari aku....eeerrrmmmm sampai dh mati kutu aku dibuatnya..bukan senang jadi perempuan/isteri/ibu ni...semua tenaga perlu digunakan dengan sebaik mungkin termasuk la kepala otak...lama-lama biul aku dibuatnya bila memikirkan masalah ni...masuk je pukul 4 petang aku mula la menggelupur nak pikir APA NAK MASAK??????dapat pulak suami dan anak-anak yang kaki makan ni, mmg tak cukup dua puluh lima buah buku atau internet untuk aku cari idea....penat memang penat tapi tanggungjawab kat umah mana boleh aku ketepikan....nak makan nasi mmg boleh tak de masalah tapi tak nak la tiap-tiap malam makan nasi, bila nak kurusnya aku ni....




Tengah duk pikir-pikir nak makan apa tetiba teringat satu menu yang Mr. Dz pernah buat untuk aku...tapi tak kan nak buat balik keje kot....mana sempat weiiiiiii.....klu menunya main campak-campak macam nak masak nasi goreng tak pe la ni nak kena ketuk,nak kena gulung, nak kena ikat, nak kena rebus....fuuhhhhh macam-macam stepnya lagi....apa yer makanan yang macam tu sekali kena buat????


*


*


*


*


*


*


*


*




taaaaaddddaaaaaa ini lah dia yang aku teringin sangat

biar la korang nak kata apa, walaupun rupanya buruk tapi rasanya....nyum,nyum...



-dZaNiE-


1 ulasan: